Druga ciąża na sportowo

Wiedziałam już, że sport w ciąży to nie problem. Z tego tez powodu nie planowałam przerwy na 1-szy trymestr jeśli wszystko będzie dobrze. Dopóki nie wiedziałam, że jestem w ciąży było super! Wszystko dzięki lekom na alergię 😉 Niestety jak już byłam świadoma swojego stanu, musiałam je odstawić i skończyło się szaleństwo :/

Alergia bardzo się nasiliła, katar nie odpuszczał. Każde wyjście do parku czy lasu gdzie zalegały zbutwiałe liście i było dużo wilgoci kończyło się utrudnionym oddychaniem wieczorami. Do tego grzyby i pleśnie w klimatyzowanej pracy również nie ułatwiały życia. To wszystko wyłączyło mnie z biegania. Jedyne co mi pozostało to ćwiczenia w zaciszu domowym. Skorzystałam z zajęć indywidualnych u Ewy Grajewskiej https://www.facebook.com/BuggyGymEwaGrajewskaTreningMAM/?epa=SEARCH_BOX i bardzo chciałam jej rady wdrożyć w domu. Niestety i to nie było mi dane :/ Alergia i ciągły katar tak osłabiły moją odporność, że przyplątała mi się grypa. Nie było by problemu gdyby to była zwykła grypa. Ja jednak złapałam świńską grypę, przez co wylądowałam w szpitalu na całe 7 dni.

Stres i choroba dały mi w kość dlatego też rekonwalescencja wymagała czasu. Musiałam odpuścić na każdej płaszczyźnie, a co najważniejsze uzbroić się w cierpliwość. Nie było to łatwe, bo z zasady nie lubię odpuszczać i ciężko mi naginać wcześniej ustalone założenia. Ale uczę się tego już od ponad 3 lat 😛 i wydaje mi się, że idzie mi to coraz lepiej 😉

Aktualnie jest już nieźle. Powoli wracam do aktywności fizycznej. Natężenie jest minimalne, a jeśli czuję osłabienie od razu odpuszczam. To nie jest czas na bicie rekordów. To jest czas na spokojne obserwowanie jak rośnie we mnie nowe życie i dbanie aby rosło w zdrowej i spokojnej atmosferze.

Zapraszam więc na śledzenie mojej spokojnej, ale zdrowej i aktywnej ciąży 😀

Jaroszka, wegetarianka, weganka

Taka to ja właśnie jestem. Mięsa nie lubię i nie jem. Wyjątkiem są ryby i jajka. Z nabiału zostały mi żółte sery i sery typu feta, wszystko inne mi nie służy. Mleko doję z owsa lub migdałów 😛 W takim to momencie żywieniowym zastała mnie ciąża.

Zatrzymałam się, wsłuchałam się w siebie (czyt. przypomniałam sobie mięsne dania z pierwszej ciąży) i podjęłam decyzję: nie wracam do jedzenia mięsa na okres ciąży. Nie dam rady. Posprawdzałam co piszą wiarygodne źródła na ten temat i utwierdziłam się w swojej decyzji. Chciałam tylko porozmawiać z kimś na ten temat. Chciałam aby ktoś przyjrzał się mojemu jadłospisowi i sprawdził czy jest tam wszystko co ważne, czy nie trzeba czegoś dorzucić, zwiększyć/zmniejszyć. O pomoc poprosiłam Marię Pabich autorkę strony „Jak zdrowo żyć” , promuje dietę roślinną, uprawia dużo sportów i jest mamą. Uważam, że jest idealną osobę do poinstruowania kobiety w ciąży.

Po zapoznaniu się z moim tygodniowym jadłospisem przygotowała mi wytyczne, które staram się wdrożyć w swoją dietę. Ogólnie jest OK, czasami tylko czegoś nie ogarnę ale to jest do przewidzenia. Początek roku jest szalony. Trzeba tylko znaleźć metodę w tym szaleństwie 😀

Plany planami a życie życiem :P

Od ponad 3 lat to zdanie to prawie moje moje motto życiowe – lubiane bądź nie, chciane lub niechciane. Ten rok już na samym początku dał mi możliwość jego wykorzystania 🙂

Z celów które sobie założyłam na początku roku, a o których pisałam tu może uda mi się ogarnąć jeden i to ten ostatni zupełnie niebiegowy 😀 Półmaraton zamienił się w 9 miesięczny bieg ultra, opcja zejścia do 58kg zamieniła się w opcję nie przytycia więcej niż 69kg 😛 a trenera Patryka zamieniłam na trenerkę Ewę, która świetnie zajmuje się kobietami w ciąży i po ciąży 😀 Tak to jest jak się wraca do biegania w dwupaku. Mam małe déjà vu. Znowu trzeba zmodyfikować bieganie i rodzaje ćwiczeń. Do tego bardziej skupić się na diecie i nie zaniedbywać żadnego składnika. Wszystko powoli konsultowane i dopytane. Niby drug ciąża na większym luzie, a jednak z większym doświadczeniem i rozwagą.

Stay tuned!!