W nowy rok nowy krok

Gdzie niegdzie słychać jeszcze fajerwerki. Ostatni jeszcze witają nowy rok, ale większość pewnie wdraża w życie najważniejsze postanowienia noworoczne i z torbą sportową kieruje się na siłownię/zajęcia fitness.

Ja w tym roku powielam założenia zeszłoroczne i idę na żywioł. Nie planuję, nie zakładam, nie obstawiam. Wiem, że to mi nie służy 😉 Lekkie podejście do życia jest mi ostatnio bliższe i pomaga w walce ze ZMORĄ. Ramowy plan jest, ale jest na tyle elastyczny, że mogę go spokojnie modyfikować i nie stresować się odbieganiem od niego:

a) więcej ćwiczeń ogólnorozwojowych, ponieważ ITBS dał o sobie znać a ja nie chcę się z nim na dłużej zaznajamiać 😉

b) powrót do Patyka jako kontynuacja punktu a)

c) próba zejścia do 58kg

d) chętnie przebiegnę jakieś dwa półmaratony. Myślę o H2O i Nocnym. Lubię je i trasy którymi prowadzą

e) ostatni ale równie ważny to powrót do nauki czeskiego. Mój umysł zatęsknił za bodźcem związanym z nauką więc trzeba i ten organ zaspokoić 😀

Tak planuje się mój rok, a to jaki będzie naprawdę zależy od jednego czynnika: Żelisława 😀 😀

 

Bonne année

Podsumowanie roku

Grudzień to taki miesiąc, który prowokuje podsumowania. Na początek suche fakty:

  • całkowity dystans to 1088 km
  • najlepszy miesiąc to sierpień z 140km
  • spalonych kalorii ponad 104000

Rok 2018 był całkiem udany. Zdrowotnie o wiele lepiej niż w zeszłym. Żelek złapał odporność i już nie przynosi co i rusz wirusów powalających rodziców 😉 Dzięki temu nie rezygnowałam tak często z zawodów jak w zeszłym roku. Postawiłam jednak więcej na bieganie dla biegania i korzystałam więcej z wózka biegowego. Z jednej strony młody już jest coraz starszy, cięższy, a siedzenie w wózku zaczyna go nudzić. Z drugiej strony, coraz łatwiej mu wytłumaczyć ile to potrwa i zapewnić zajęcie na czas przejażdżki. Dlatego też starałam się jak najbardziej z tego korzystać. Do biegania w parze dorzucałam oczywiście treningi indywidualne dla zdrowia psychicznego 😉 i starałam się nie zaniedbywać treningu funkcjonalnego. To ostatnie idzie w kratkę, ale myślę, że nie jest tak źle. Udało mi się nawet zapisać do trenera personalnego o czym pisałam tu. Dzięki niemu trochę wiedzy teoretycznej oraz ciekawych pomysłów na nowe ćwiczenia wpadło.

Jeśli chodzi o zawody to dwie połówki są zaliczone: H2O i Nocny oczywiście. Zaliczyłam też sporo biegów na 5 i 10km, w tym kilkakrotnie w towarzystwie Żelka. Niby bieganie z wózkiem jest coraz częściej spotykane, ale jednak nadal wywołujemy sensację 😀

Mój talent do gotowania również starałam się z, myślę, powodzeniem rozwijać. Zrobiłam sobie detoks tu. Nie jest to moja bajka i chyba więcej tego nie powtórzę. Cały czas staram się rozwijać moją dietę wegetariańską. Wydaje mi się, że idę w dobrym kierunku choć potknięcia są czasem większe, czasem mniejsze.

I co chyba najważniejsze to moja ZMORA w tym roku prawie wcale się nie odzywała. Mogę powiedzieć, że 90% czasu JEJ nie było 😀

Daje mi to wszystko nadzieję, na jeszcze lepszy, nadchodzący 2019 rok.